zondag 15 mei 2011

Help puistjes! Wat moet ik doen?



Grrr.. puistjes, heb je er ook wel eens last van? Wist je dat er niet maar een soort Acne is? Nee, er zijn er meerderen.
1.Acne Vulgaris ( de "gewone" jeugdpuist)
2.Acne Infantum ( kleine puistjes bij babies )
3.Acne Conglobata ( heftige ontstekingen waardoor dikke rode bobbels ontstaan)

Lees verder als je wilt weten wat je eraan kunt doen.
Wat kun je er aan doen?
Ten eerste je gezicht goed wassen met speciale puistencréme (daar heb je verschillende soorten van) en je huid goed laten rusten. Smeer er vooral niet te veel make-up op dan kan je puistje gaan ontsteken. Als je het dan toch wil verbergen kun je er beter alleen een beetje concealer op doen.

Nog een paar tips:
  • Knijp puistjes niet uit. Als je het wel doet verspreiden de bacterieën zich namenlijk en heb je kans op meer puistjes.
  • Reinig de huid 2 x per dag met een milde (zeepvrije) zeep en water.
  • Gebruik geen vette make-up.
  • Verwijder je make-up altijd voor je gaat slapen.
  • Houd je huid soepen door hydrateerende nacht en -dagcrème te gebruiken.
  • Zorg ook voor rust, voor je huid én je lichaam.
  • Drink voldoende water
Dit waren mijn tips en uitleg over puistjes. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad!

Xx Dewy.

5 opmerkingen:

  1. Handig! Ik heb zelf niet zo vaak last van puistjes, ik heb juist een droge huid. Een droge huid is ook echt niet fijn. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je getagd!
    http://cometothedarksidewetalkaboutbeauty.blogspot.com/2011/07/tag-sunshine-award.html

    BeantwoordenVerwijderen