maandag 25 april 2011

Smoothies.


Smoothies.. Nu het steeds warmer weer word heb ik er steeds meer zin in. En toen ik me verveelde vroeg ik aan mijn oma of ze soms aardbeien, vanille ijs én suiker had. Natuurlijk had ze dat. De eerste keer toen ik alles mengde was hij lekker, maar er miste iets. Dus de volgende dag (ik bleef met mijn zusje daar slapen) maakte ik ze nog een keer. Omdat mijn oma nog aardbeien en ijs over had. Toen gooide ik er nog een extra ingredieënt in. Melk. En toen ik alles weer mixte smaakte hij perfect. En daarom wil ik met jullie dit smoothie recept delen. (en nog andere recepten trouwens :D). Dus wil je die smoothie recepten weten? Klik dan even verder.


Aardbeien smoothie ála Melissa:
Ingrediënten:
- Aardbeien, zoveel als je wilt
- Vanille ijs, zoveel als je wilt
- 2 theelepels suiker
- 1 scheutje melk
Hoe maak je het?
Was en ontkroon alle aarbeien eerst en gooi ze dan in een blender en gooi er vanille ijs bij. Let op: het ijs moet wel al een beetje ondooid zijn. Mix dit tot een 'sapje'. Als je dit hebt gooi je er een beetje melk bij (op gevoel) en mix je het nog een keer. Je zult zien dat het nu een echte smoothie substantie zal krijgen. Daarna nog een beetje suiker erbij, mixen en inschutten maar! Daarna kun je nog je glas versieren met een aardbei aan de zijkant met een rietje of met een suikerrandje, what you want.

Appel kokosnoot smoothie:
Ingrediënten:
- 1/4 kop Appelsap
- 1 soeplepel Kokosmelk of 1 eetlepen gemalen kokosnoot
- 1/2 Banaan
- 1/4 theelepel verse gemberwortel (gepeld en gesneden)
- 2 ijsblokjes
Hoe maak je het?
Alles in de blender doen en mixen tot je een vloeiende substantie hebt. En dan inschutten en smullen maar!

Chocolade smoothie:
Ingrediënten:
- 1/2 chocoladereep
- 2 scheppen chocolade ijs
- 1/2 kop melk
- ijsblokjes
Hoe maak je het?
Eerst de chocolade pureren in de blender. Dan het ijs, de melk en de ijsblokjes toevoegen en mixen tot een smeuïge massa.

Fruitsalade smoothie:
Ingrediënten:
- 1 rijpe perzik
- 3/4 verse of bevroren aardbeien
- 1/2 gepelde banaan
- 2 koppen ijskoude afgeroomde melk
- 4 theelepels sinaasappelconcentraat
- 1 theelepel
- 4 à 6 ijsblokjes
- Kaneel (indien gewenst)
Hoe maak je het?
Alles in de blender doen behalve de ijsblokjes en de kaneel. Als de blender goed draait de ijsblokjes in 1 keer toevoegen. De smoothie inschenken en als je het wilt kun je er nog een beetje kaneel over strooien.

bron alle smoothie recepten.

Maak/drink jij veel smoothies?

Xxx Melissa.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb wel eens een smoothie op maar dat viel eigenlijk tegen. Het ziet er altijd wel mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh ymiiiiii i want.. het is nu half 2 snachts.. en ik heb zin om smoothies te maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik had de zelfde gedachte als Sanaz, ik ben gaan google en vond het 50 groene smoothie receptenboek

    En gelijk aangeschaft en gelijk groene smoothies gemaakt

    kijk maar op http://smoothie-recepten.nl/

    BeantwoordenVerwijderen